Specjalne techniki modelowania połączeń spawanych (submodeling) pozwalają nam dokładnie wyznaczyć amplitudy naprężeń na krawędzi spoiny, czyli tam gdzie zazwyczaj następuję rozwój pęknięcia zmęczeniowego. Mając zakres naprężeń oraz dane materiałowe można z dużą dokładnością określić trwałość zmęczeniową połączenia już na etapie projektowania, przez to uniknąć potencjalnych problemów podczas rzeczywistych testów.
Przy projektowaniu roweru oprócz designu liczy się jego wytrzymałość i trwałość a ta zależy od wielu czynników. Projektując ramy rowerów miejskich, wyczynowych czy elektrycznych warto zapoznać się z wymaganiami normy ISO-4210. Konstrukcja roweru aby spełnić wymagania ISO-4210 musi przejść szereg testów zmęczeniowych i wytrzymałościowych. Podczas testów symuluje się różnorodne obciążenia które mogą wystąpić podczas użytkowania jak: stanie na pedałach, obciążenia zmęczeniowe podczas skakania, obciążenia podczas hamowania, uderzenia i wypadku.
Zamiast budować kilka lub kilkanaście prototypów można cały proces prototypowania przeprowadzić wirtualnie w naszym centrum symulacji.
Najczęstszą przyczyną pęknięć ram rowerowych jest zjawisko zmęczenia materiału. Cyklicznie zmieniające się obciążenia powodują powstawanie tzw. pęknięć zmęczeniowych występujących zazwyczaj w miejscach karbów naprężeniowych jak np. krawędzie spoin. W zależności od przeznaczenia roweru (rower górski, wyścigowy, miejski, elektryczny) wartości oraz przypadki obciążeń są odpowiednio dobierane do badań zmęczeniowych.
przeprowadzamy z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania do analiz inżynierskich metodą elementów skończonych (MES) które gwarantują bardzo dobrą zgodność z rzeczywistymi testami.
analizy wytrzymałościowe z uwzględnieniem plastyczności materiału oraz zjawiska kontaktu
analizy zmęczeniowe aluminium, stali, materiałów kompozytowych oraz połączeń spawanych
symulacje zderzeniowe - dynamiczne uderzenie wahadła w widelec
symulacje MES kompozytów – ramy kompozytowe zbrojone włóknem węglowym/szklanym
Masz projekt lub wstępną koncepcję ramy roweru ale nie wiesz czy twoja konstrukcja wytrzyma rzeczywiste obciążenia. Możemy przetestować ją dla Ciebie w naszymi wirtualnym laboratorium stosując metody i obciążenia zgodne z normą ISO 4210. Stworzymy model MES na podstawie dostarczonych plików CAD (.igs lub .stp) lub rysunków 2D / szkiców. W przeciągu kilku dni damy Ci odpowiedź czy twoja rama może sprawdzić się w rzeczywistości oraz czy i jak należy ją ulepszyć.
Napisz do nas
tel:
+48 514 514 243
email:
adres:
ul. Żurawia 6/12 lok. 766
00-503 Warszawa
Polska
Odwiedź nas w mediach społecznościowych